Trang tin tức sự kiện

Impact of Destination Image on the Loyalty of International Tourists to Hanoi

The paper aims at enhancing the competitiveness of tourism destinations by taking into account the point of view of tourists.


Tác giả:       Hoàng Thị Thu Hương, Nguyễn Văn Mạnh
In trong:      Chuyên san Kinh tế và Kinh doanh

Số:              Tập 31, Số 5, 2015, tr. 55-66

Ngôn ngữ:   Tiếng Anh
Từ khóa:    Destination image, customer-based brand equity, tourist behaviour, tourists’ behavioral intentions

Tóm tắt:      The paper aims at enhancing the competitiveness of tourism destinations by taking into account the point of view of tourists. Founded on customer-based brand equity (Keller, 2003; Aaker, 1991), our purpose is to build a linkage between tourism destination image and a tourist’s loyalty in their selection of a tourist destination (revisit and/or recommendation to other people), in order to better understand the role of branding tourism destinations. This paper carried out a survey of international tourists who selected Hanoi - Vietnam as their holiday destination. The results indicated that international tourists to Hanoi considered Hanoi’s image as being significant in determining their loyalty. The findings further indicated that the authority needs to expand Hanoi tourism to encourage the current tourists to revisit Hanoi one more time or at least that they recommend Hanoi positively to other people by using destination branding methods.

>>Xem chi tiết


Hoàng Thị Thu Hương, Nguyễn Văn Mạnh



Video
QC trái 1
Đại học Troy (Troy University)
Tuyển sinh các chương trình liên kết
Thăm dò ý kiến
Bạn cần loại thông tin nào trên web này?

Đối tác
Công ty CP XNK Bình Tây (BITEX) Công ty CP Đầu tư IMG Ngân hàng TMCP Quân Đội (MB) Ngân hàng TMCP Đầu tư và PTVN (BIDV) Viện kế toán Công chứng Anh và xứ Wales
Ngân hàng Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank)
Tổng công ty Hàng không Việt Nam
Ngân hàng TMCP Đại chúng Việt Nam
Tập đoàn Tân Á Đại Thành